מוזיאון הילדים חולון
רכישת
כרטיסים
ותיאום ביקור

להיות חכם בשמש

החופש הגדול הגיע ואנחנו כהורים מחפשים מה לעשות עם הילדים ואיך לגרום לכך שהם לא ישתעממו בבית. אנו דואגים לרשום אותם לקייטנות או למחנות של תנועות נוער, הולכים איתם לבריכה או לחוף הים, ודואגים שיירדו לפארק או מתחת לבית על מנת לבלות גם זמן מחוץ לבית עם חבריהם.

במשך הזמן הזה שאנו נמצאים בחוץ עם הילדים שלנו – חשוב שנדע לשמור עליהם בריאים, בטוחים וחכמים בשמש.

למדו את הילדים איך להיות חכמים בשמש

אתם בוודאי מכירים את ההמלצות הבאות שלנו וסביר להניח ש לא נחדש לכם דבר, אבל יחד עם זאת, בעיקר בשל הנטייה שלנו כבני אדם להתעלם לעיתים מהמובן מאליו, אנחנו ממליצים לכם להקדיש  למאמר זה כמה דקות, קראו אותו ונסו ליישם את ההמלצות בשגרת היום יום שלכם ושל ילדיכם.

 

השתמשו בקרם הגנה והגנו על העור

שהיה בשמש החזקה מבלי שמרחתם את ילדכם בקרם הגנה, חושפת אותו לכוויות ולכתמי שמש ומגדילה את הסיכוי לחלות, חלילה, בסרטן העור בשלב מאוחר יותר בחייו.

הדרך הבטוחה ביותר להגנה כנגד קרני השמש המזיקות היא לנסות להימנע עד כמה שניתן מהחשיפה לשמש. חפשו מקומות כמה שיותר מוצלים שבהם יכולים הילדים לשחק ומזערו למינימום האפשרי את זמן המשחק בשעות הלוהטות של היום (10:00-16:00).

קרם הגנה זה חובה - איך להיות חכם בשמש


כאשר אתם שולחים את הילד לשחק בחוץ, יש לדאוג שהם מוגנים כנגד השמש כמה שניתן – מריחת הילדים בקרם הגנה היא  הדבר החשוב ביותר. השתמשו בקרם הגנה בעל מסנן UVA/UVB 15 לכל הפחות. זכרו שאת הקרם יש לחדש כל כמה שעות (שעתיים שלוש) – במיוחד לאחר שחייה או הזעה.

כמו כן יש לנסות לדאוג לכיסוי רב כמה שניתן של העור באמצעות  כובעים, משקפי שמש (מסנני קרינה) ואפילו חולצות עם שרוול ארוך (ישנן כאלו מיוחדות לקיץ) – כל המרבה הרי זה משובח.

 

לשתות מים

המים חיוניים לתפקוד הגוף שלנו. כאשר אנחנו שותים מספיק מים, אנחנו מפחיתים את הסיכוי שלנו להתייבשות ולמכות חום. כמות המים שצריך לשתות צריכה להיקבע על בסיס הגיל של הילדים, משקלם, ובהתאם לרמת האינטנסיביות של הפעילות  אותה הילדים עושים.

כאשר הילדים משחקים בחוץ יש לדאוג להפסקות מנוחה כל 20-25 דקות במהלכן הם ינוחו וישתו, גם אם הם לא רוצים ולא מרגישים צמא. 

להקפיד לשתות הרבה מים - איך להיות חכם בשמש בלוג מוזיאון הילדים

בימי הקיץ החמים, גם כאשר ההילד לא רוצה לשתות,  מתפקידנו ואחריותנו לוודא שהילדים שותים כמה שצריך. אם הילד שלכם הוא מהסרבנים, נסו להפוך את השתייה לחוויה כיפית – נסו להכין קוביות קרח צבעוניות, בצורות שונות שיהפכו את הבקבוק לצבעוני ומגניב יותר. אתם אפילו יכולים להכין קוביות קרח ממיץ פירות שיוסיף קצת צבע וטעם למים הרגילים.

חשוב לדעת: משקאות ממותקים כגון קולה או מיצים מסוכרים לא מומלצים לשתייה בשמש והם אינם תחליף לשתיית מים.

 

לארוז מזון מתאים בכדי למנוע הרעלה

בטיחות מזון חשובה כל השנה, אולם בקיץ, בשל מזג האוויר החם, קלקול מוצרי המזון והרעלות מזון למיניהן הרבה יותר שכיחות. כאשר אנחנו מכינים ארוחת צהריים לפיקניק או סתם שולחים את הילדים שלנו עם כריך, עלינו להקפיד ולשים לב למה שאנחנו אורזים ולאופן בו אנו עושים זאת.

לשים לב מה שמים לילדים בסנדוויץ - להיות חכם בשמש

נסו להימנע משימוש בביצים ומוצרים המכילים ביצים כגון מיונז והימנעו גם  מדגים ומוצרי חלב מאחר ואלו יותר רגישים לחום.  בנוסף יש לוודא כי אתם אורזים את האוכל בצורה נכונה ושומרים עליו באריזה נכונה – עם קרח (משקאות קפואים, מים קפואים), תיקים מבודדים וכיו"ב.

 

לשתף את הילדים במשימה

למרות שזהו תפקידנו כהורים לשמור ולהגן על הילדים, חשוב מאוד שמגיל צעיר נשתף את הילדים ונאציל גם על הילדים את האחריות להיות חכמים בשמש. ילדים אוהבים להיות אחראים, ומגיל צעיר הם יכולים לבצע הרבה משימות (עם פיקוח כמובן ;-)).

ילדים מבלים בקיץ - איך להיות חכם בשמש

כשזה מגיע ללהיות חכם בשמש, ישנן אפשרויות רבות לאיך להאציל על הילד אחריות. למשל, אתם יכולים לתת לו קרם הגנה מיוחד בשבילו (אפשר לקשט לו את הבקבוק ולהפוך אותו ממש לשלו), ולהניח לו למרוח את עצמו באופן עצמאי לפני כל פעם שהוא ייצא מהבית, אפשר למנות אותו לאחראי בקבוקים שמוודא שלפני שיוצאים החוצה יש מספיק מים בבקבוקים של כולם ואף אחד לא שכח את המים שלו.

ככל שתתנו לילדים שלכם תפקיד מרכזי יותר,  כך הוא ילמד ויהיה פעיל יותר ויתנגד פחות.

למידע נוסף בנושא ניתן להכנס לאתר האגודה למלחמה בסרטן

פעילות קיץ במוזיאון הילדים בחולון

מוזיאון הילדים בחולון מזמין אתכם לבוא וליהנות מהפעילויות ומהאטרקציות הרבות שהוא מציע לילדים. כל הפעילויות והתערוכות במוזיאון הן בחללים סגורים וממוזגים ומתאימות לימי הקיץ החמים.

במהלך חופשת הקיץ המוזיאון יהיה פתוח כרגיל, ובמהלך אוגוסט אף יתקיימו סיורים ליליים במסלולים השונים, כי מה שרואים בלילה, לא יכולים לראות ביום. 

 

 אולי יעניין אותכם גם:

רעיונות למשחקים בחוץ

למה חשוב שהילדים שלכם ישחקו בחוץ

פעילויות מומלצות עם ילדים

פעילויות לכל המשפחה במוזיאון הילדים

אטרקציות לילדים במוזיאון

אטרקציות ופעילויות לילדים בשבת

 

פרסם תגובה Google+ Twitter שלח לחבר WhatsApp