מוזיאון הילדים חולון
רכישת
כרטיסים
ותיאום ביקור

פעילויות לנוער בחופש הגדול

במהלך החופש הגדול (או כפי שהכריזה האקדמיה שיש לקרוא לזה – החופשה הגדולה), בני נוער רבים מעבירים את זמנם בשינה, ישיבה מול המחשב, הטלפון והטלוויזיה (או בקיצור: המסכים!) ובבילוי עם החברים עד השעות הקטנות של הלילה. לא שאין ערך בבילוי מסוג זה , אך אין ספק שאנו בתור הורים היינו מעדיפים לשלב פעילויות נוספות, המציגות ערכים מוספים אחרים/ נוספים  אל תוך שגרת יומם של בני הנוער בחופש הגדול. אם גם אתם רוצים לפתוח את הילדים שלכם לעולם נטול מסכים ומלא חוויות, הנה כמה רעיונות לפעילויות לנוער בקיץ שימלאו אותם בתוכן, בערכים, ויהיו מהנים הרבה יותר ממה שהכירו עד כה!

נוער מסתובב בעיר על רולרבליידס ואופניים

תנו להם חופש לעשות משימות ביתיות שתמיד רצו

ילדים, ובעיקר בני נוער, אוהבים מאוד אתגרים. יש בהם רצון להוכיח שהם יודעים וצורך ברור להוביל ולנווט. עכשיו, כשהחופש הגדול מסמן התבגרות וסיומה של עוד שנה, זה הזמן לתת להם יד קצת יותר משוחררת ולאפשר להם להתנסות במשימות מיוחדות ובמיוחד כאלה חוויתיות ומשפחתיות שאולי רצו לעשות במהלך השנה ולכם ההורים, לא היה את הפנאי לשתף פעולה. הציעו להם לבשל ארוחה משפחתית ביחד, לצבוע את החדר, לסדר ולמיין את ארון הבגדים בפרט ואת חפציהם בכלל וליצור חבילה לתרומה, לשפר את מראה הגינה באמצעות שתילת תבלינים ופרחים באדניות ועוד.

השתלבות בחוגים מיוחדים

אם תציעו לילדכם להירשם לחוג אותו הוא יכול לבחור, יכול מאוד להיות שהוא יתחבר לרעיון. ולא, לא מדובר בחוג קפוארה או ציור שמיועדים לגילאים צעירים יותר, אלא דווקא לחוגים יותר מעניינים כמו חוגי מחשבים, פיתוח אפליקציות, עיצוב אתרים וכד'. נסו לחבר את עולמם היום אל החוגים הקיימים, ואולי מתוך דור המסכים יצמחו לנו נערים שיהיו הדור הבא בתחום הטכנולוגי האמיתי.

השתתפות בחוג מיוחד בקיץ

חדרי בריחה

בטח כבר שמעתם על הדבר המשגע הזה שנקרא "חדר בריחה". המבקרים נסגרים בתוך חדר או מספר חדרים המובילים האחד אל השני, ובאמצעות פתרון של חידות ואתגרים בזמן קצוב הם צריכים לצאת מהחדר תוך 60 דקות. כל חדר עוסק בנושא אחר כאשר ישנן רמות קושי שונות. הפעילות מתאימה לקבוצות נוער ואף למשפחות (כך שתוכלו ללכת כל המשפחה ביחד), והיא נחשבת למהנה ומפתחת ביותר. 

הרשמה לתנועת נוער

בתקופת הקיץ, תנועות הנוער הם הדבר החם. טיולים, מחנאות ושלל פעילויות במהלך מרבית הימים כבר משעות הבוקר, יכולים להוות ניצול נהדר ובעל ערך מוסף של הזמן הפנוי. בתנועות הנוער הילדים נמצאים בחברת בני גילם מאותה השכונה ואף מאותו בית הספר. תנועת הנוער נחשבת עבור ההורים מסגרת חינוכית השומרת על כללים ומלמדת אותם ערכים חשובים כמו רעות, שמירה על הסביבה ואפילו מיומנויות הישרדות בסיסיות. 

למדו אותם יזמות

אם יש משהו שאתם יודעים שילדכם טוב בו – למה לא לנצל זאת וללמד אותו ליצר מזה הכנסה? בין אם הילדה יודעת לתפור או להכין "סליים", ובין אם הילד ממש טוב בציור או נגרות – הציעו להם להשתלב בהפנינג עירוני ולהציע את מה שהם יודעים להכין, ואולי אפילו לפרסם את היצירות שלהם ברשתות החברתיות ולהתחיל למכור. החינוך הפיננסי, תוך כדי שמלמדים בני נוער על ערך העבודה והשכר שבצידו – חשובים מאין כמוהם. מעבר לכך, אם ילדכם מעוניינים לעבוד בחופשת הקיץ, אפשרו להם לעשות זאת ודרבנו אותם לכך, גם אם מדובר במספר ימים מועט בשבוע או בחודש אחד בלבד.


פעילויות של הרשות המקומית

תמיד מומלץ להתעדכן מול הרשות המקומית במגוון פעילויות לנוער בחופש הגדול. מסיבות בריכה, טיולים והופעות הן רק חלק מהאטרקציות לנוער בחופש הגדול, בתשלום ולא בתשלום. את המידע אותו יעבירו אליכם, תוכלו למסור לילדיכם כך שיתכנננו את הבילויים והזמן שלהם בהתאם.

התנדבות

יכול להיות שהמילה "התנדבות" מתקשרת לבני הנוער עם תקופת הלימודים והמחויבות האישית, אך יש להם את האפשרות להתנדב בדברים שהם אינם טריוויאליים, או אפילו ליצור התנדבות משלהם. אם ילדכם אוהבים מאוד כדורגל, למשל, תוכלו להציע לאסוף את ילדי השכנים או אפילו לדבר עם מתנ"ס שכונתי, ולהתנדב ללמד ולשחק כדורגל עם הילדים הקטנים פעמיים בשבוע בשעות אחר הצהריים. אם ילדכם חובבי בעלי חיים ובייחוד חתולים וכלבים, תוכלו להציג בפניהם את האופציה להתנדב בבקרים בעמותות השונות למען בעלי חיים ולסייע לפנק את החתולים ולהוציא לטיול את הכלבים שבמכלאות.
לא רק שהם ייהנו יותר, אלא גם ימלאו את עצמם בערך עצמי, בתחושת מסוגלות ויתבגרו מאוד נוכח האחריות. אם ילדכם אוהבים את הים, לדוגמא, ישנם קבוצות שמתנדבות לאסוף שקיות ובקבוקים מחופי הים. תוכלו להציע לו לארגן קבוצת חברים, והתנדבו להסיע אותם.

התנדבות בני נוער עם קשישים

מוזיאונים מעניינים לנוער

ואם כבר בחינוך אנו עוסקים, ישנם מוזיאונים שמשלבים אדרנלין ולא מעט התרגשות וכיף לצד הלמידה. הציעו לילדכם ללכת למוזיאון ואפילו התנדבו להסיע אותו ואת חבריו. בתערוכת "דיאלוג עם הזמן" שמים במרכז את התקשורת המשפחתית והקשר בין הדורות השונים, באמצעות משחקים ומגוון פעילויות מהנות ומרגשות המסייעות לבני הנוער ובכלל להבין את צרכיהם ואופן מחשבתם של המבוגרים מהם. במסגרת התערוכה, הם יפגשו את העתיד לקרות להם בהמשך חייהם, תוך עימות בין התפיסות שלהם על הזקנה, לעומת המציאות הקיימת. התערוכה מייצרת תובנות רבות, משפרת את התקשורת עם הסביבה ומבגרת את הצעירים שלעיתים שוכחים מקיומם של המבוגרים מהם.

עוד כתבות שעשויות לעניין אתכם:

פרסם תגובה Google+ Twitter שלח לחבר WhatsApp