מוזיאון הילדים חולון
רכישת
כרטיסים
ותיאום ביקור

הכנת קישוטים לסוכה

חג הסוכות כבר בפתח, והילדים בטח נרגשים לקראת הביקור שלהם בסוכה ולכם ההורים זו הזדמנות נהדרת להפוך את המאורע לחגיגה משפחתית של  יצירת קישוטים לסוכה, משחקים והרבה זמן איכות עם הילדים. כל מה שאתם צריכים הוא זמן פנוי, מספר חומרי גלם (תחשבו אקולוגי ומחזורי) ומצפה לכם כמה שעות קסומות עם הילדים.

שרשרת לילדים פעילות לילדים
מתוך pinterest

אז מה ניתן לעשות אתם שואלים? בואו נחזור לילדות...

הקישוטים הקלאסיים – שרשראות נייר

כל מה שתצטרכו זה ניירות צבעוניים, מספריים ודבק או שדכן. מה עושים: פשוט גוזרים את הניירות לרצועות ככה שהיו לנו המון רצועות בהמון צבעים, מהם נתחיל ליצור שרשראות שנתלה בסוכה. פשוט קל, צבעוני ויפה.

שרשרת דגלים גרסת הנייר

מה שתצטרכו זה קרטון, נייר צבעוני (אפשרות לניירות עטיפה ואוריגמי) טושים, מספרים, שדכן, חוט עמיד (לא תפירה), מדבקות – כל הסוגים החל מצבעוניות, עגולות, עם דמויות, כוכבים וסמיילי. מה עושים? מכינים שבלונה או 2 מהקרטון  של גודל הדגלונים שאנחנו רוצים (לדעתנו זה יפה גם בגדלים שונים) ומתחילים להכין את הדגלונים עצמם – מסמנים עם השבלונה, גוזרים עם מספרים.

אחרי שהכנו את הדגלונים אנו נקשט אותם – בציורים, מדבקות, צבעוניות ולאחר מכן נלפף את הקצה הרחב של הדגלון על החוט ונשדך. אל תשכחו להשאיר מרווח בקצוות שתוכלו לתלות את השרשרת.

דגלונים - הפעלות לילדים בסוכה
מתוך pinterest 

 

שרשרת דגלים גרסת הבד

מה שנצטרך זה בדים ישנים – עדיפות לצבעים בהירים, עם הדפסים שונים (החל מחולצות ישנות וצבעוניות, מפות), קרטון, מספריים, סרט אלכסון (ניתן לרכוש אותו בחנויות בדים או יצירה במחיר די זול), שדכן או מכונת תפירה. גם פה אנו נתחיל מהכנת השבלונה של הדגלונים ומגזירת הדגלונים בהתאם לסימונים ובסיום תופרים (או משדכים) את הדגלונים זה אחר זה בסרט האלכסון.

 

שרשראות תלייה עם עיגולים

מה שתצטרכו זה קרטונים, בריסטולים צבעוניים, ניירות צבעוניים, או עם דוגמאות של פרחים, נקודות ומשבצות (ניירות עטיפה למתנות), דבק  חוט דק (לא תפירה). ההכנה מאוד פשוטה – יוצרים מהקרטון מספר שבלונות של עיגולים (אנחנו מעדיפים בגדלים שונים). לוקחים עיגול אחד מורחים עליו דבק, מניחים עליו את החוט  ומניחים מעל עיגול בגודל זהה (צריך להניח בדיוק על  העיגול התחתון ).  

שרשרת עם עיגולים לסוכה - הפעלות לילדים
מתוך http://www.dykast.us

בבלוג מאוד נחמד של בחורה בשם טורי אווי היא מלמדת איך להכין "תופסי שמש בצורת פירות הדר. ההכנה היא די פשוטה והיא אפילו דאגה לפשט לנו אותה עוד יותר. מה שאנחנו צריכים זה – שמיניות בריסטול בצבעים כתום, צהוב וירוק, נייר קרפ צהוב, דבק פלסטי, חוט (לא תפירה) מספריים ושדכן. מה שעושים זה: מקפלים את הבריסטול הצהוב/כתום לחצי ולאחר מכן לעוד חצי. וגוזרים חצי קשת כך שיווצר עיגול. העיגול לא חייב להיות מושלם. פתחו קיפול אחד כך שיהיה לכם חצי תפוז וציירו פלחים פנימיים.

 הכנת קישוטים לסוכה
מתוך http://toriavey.com

אחרי שתגזרו את הפלחים הפנימיים החוצה הקיפו אותם בדבק והדביקו את נייר הקרפ הצהוב. כעת הוסיפו 2 עלים מהבריסטול הירוק, שדכו חוט והנה לפניכם קישוט נוסף ומיוחד לסוכה.

ילדה מכינה קישוטים לסוכה
http://toriavey.com/

ומה אפשר לעשות בסוכה ביחד?

אז תליתם וקישטתם את הסוכר ומה עכשיו.. קבלו כמה רעיונות כיפיים שאפשר לעשות  בסוכה עם הילדים.

 אומנות – להמשיך להכין קישוטים לסוכה (יש כל כך הרבה אפשרויות), לצייר או סתם לצבוע את דפי הצביעה שהכנו עבורכם.

 

כמובן שאנחנו מחכים לכם פה במוזיאון הילדים עם שלל פעילויות לילדים, והפעלות לילדים בכל הגילאים.

 

אולי יעניין אתכם גם:

רעיונות למשחקים בחוץ

פעילויות יצירתיות במוזיאון הילדים

גלו את כל האטרקציות לילדים המחכות לכם במוזיאון

דפי צביעה לילדים

לקבלת רעיונות נוספים לבילוי זמן איכות עם הילדים הכנסו לבלוג שלנו

 

פרסם תגובה Google+ Twitter שלח לחבר WhatsApp