מוזיאון הילדים חולון
רכישת
כרטיסים
ותיאום ביקור

סקרנות והתפתחות הילד שלכם

ילדים הם מטבעם מאוד סקרנים לגבי העולם ולגבי מה שיש  לו להציע. גם אם הילד או הילדה שלכם הם שקטים וזהירים יותר, אין זה מעיד דבר על היותם סקרנים או לא לגבי סביבתם. למעשה, התבוננות היא בהחלט סוג של סקרנות!

ילדים יכולים להביע את סקרנותם בהמון צורות ואופנים. אנחנו כהורים, נרצה שהם ירגישו בטוחים ובנוח בכדי שימשיכו לחקור את העולם.

 

סקרנות והתפתחות גופנית (פיזית)

הסקרנות חיונית ביותר להתפתחות ילדים צעירים מאוד. תינוקות למשל, מגיעים לדברים בעיקר בשל סקרנותם ובכך למעשה מתפתחת היכולת המוטורית שלהם. כאשר הילד שלכם נמצא בשלב שהוא לומד איך לקום אתם יכולים להשתמש בסקרנות שלו ולעזור להתפתחות מוטוריקה זו על ידי צעצועים על השולחן. הילד יהיה חדור מוטיבציה לנסות ולהגיע לצעצועים שהוא מוצא ואתם מרתקים ומעניינים.

הסקרנות עוזרת להתפתחות הפיזית של הילד

גם הסתרת אובייקטים בתוך קופסא זו דרך כיפית נוספת שתעודד את פיתוח המיומנות של הילדים שלכם. כל שעליכם לעשות זה למצוא כמה קופסאות וכלי קיבול בגדלים שונים ולשים בהם כמה צעצועים.

זה יהיה אתגר מהנה עבור הילד שלכם לגלות את הצעצועים ולהוציא אותם החוצה, ופעילות זו לא רק שתעזור להם לפתח את מיומנות המוטוריקה העדינה שלהם, אלא בעת ובעונה אחת גם תחדד את המיומנות שלהם בפתרון בעיות, בעת ובעונה אחת. עבור ילדים צעירים מאוד אתם יכולים להשתמש בנייר עטיפה במקום קופסה. קריעת הנייר תהיה תרגיל טוב עבור הידיים והאצבעות הקטנות שלהם!

סקרנות והתפתחות רגשית

גם מיומנויות חברתיות רגשיות חיוביות נובעות מסקרנות. נגיעה בפרצוף של אנשים לדוגמא, זה צעד ראשון בלהכיר אנשים אחרים. סקרנות אודות אנשים אחרים גורמת לתינוקות להבין את המשמעות של עצמם מול האחר דבר שיתפתח בשלבים מאוחרים יותר לאמפתיה.

פעילויות מיוחדות לילדים סקרנים


לפעמים כאשר ילדים נמצאים במצבים חברתיים לא מובנים או לא נוחים להם הם עלולים להראות סימפטומים מעט אגרסיביים ואלימים כגון לקיחת צעצוע מילד אחר. אל תיבהלו! ואל תקטלגו את הילד שלכם כאלים או בעייתי.

כאשר התקריות הללו קורות, אתם יכולים לבקש מהילד שלכם לראות איך החברים שלו מרגישים והאם הם בסדר. אתם גם יכולים להגיד לו שלחטוף צעצועים של ילדים אחרים הופך אחרים לעצובים מאוד, והוא יכול לראות את זה לפי הדמעות והבכי שלהם. כך למעשה אתם מעודדים את הילדים שלכם להתבונן בסביבה שלו, בחברים שלו וללמוד על רגשות וכיצד להיות עם אנשים אחרים באינטראקציה חיובית.

סקרנות וזהירות

ילדים הם סקרנים והתפקיד שלנו כהורים זה לספק להם את הסביבה הבטוחה ביותר, בכדי שיוכלו להמשיך ולחקור אך גם להישאר בריאים ושלמים. ישנם מספר אתרי אינטרנט עם רשימות מלאי של איך לשמור על הבית שלכם בטוח ככל האפשר. כאשר אתם חושבים ותוהים איך להפוך את הבית לבטוח יותר נסו לשבת או לשכב, כך שתגיעו לגובה של הילד שלכם.

איך העולם נראה לכם? מה נראה לכם נגיש, מה נראה לכם מעניין – הזווית החדשה יכולה לתת לכם כמה רעיונות  מעניינים. זכרו כי לילדים אין תחושה של בקרה ואיזון על הגוף ואפילו השירותים יכולים להיות מסוכנים עבורם, אם חלילה ייפלו לתוכם ואין מבוגר מסביב.

בעת הפעילות חשוב לשמור על זהירות


פצעים וחתכים הם חלק בריא של התהליך ההתפתחותי של הילדים ללמוד על גופם ועל מושג הבטיחות. חשוב מאוד לא להגביל את פעילותם ואת הסביבה שבה ילדכם יכול לשחק. יחד עם זאת, אתם יכולים למנוע תאונות רבות שנובעות מסקרנות של הילד שלכם אם רק תהיו מודעים אליהם.

באופן טבעי ילדיכם ייבחנו ויחקרו את סביבתם ואת העולם הסובב אותם, אבל עם כמה הנחיות ועזרה ובסביבה הנכונה, אתם יכולים לעזור להם לפתח את הסקרנות שלהם אפילו יותר.

מוזיאון הילדים הוא מקום מושלם בו הילדים שלכם יכולים לממש את סקרנותם, ליהנות ואפילו ללמוד המון דברים. במוזיאון יש שלל של פעילויות לילדים המתאימות לכל הגילאים.

אולי יעניין אותכם גם:

מונחון שפת הסימנים

פעילויות מומלצות עם ילדים

פעילויות לילדים במוזיאון הילדים

דפי צביעה לילדים

לקבלת רעיונות נוספים לבילוי זמן איכות עם הילדים הכנסו לבלוג שלנו

 

פרסם תגובה Google+ Twitter שלח לחבר WhatsApp