מוזיאון הילדים חולון
רכישת
כרטיסים
ותיאום ביקור

משחקי נסיעה לילדים

נסיעה משפחתית למרחקים ארוכים יכולה להיות משימה מאתגרת, אך גם כזו שבה תוכלו ליצור זמן איכות עם הילדים – הכל תלוי בגישה שתאמצו. במקום לעסוק רק בשאלה הנצחית "מתי מגיעים" הנה כמה המלצות לדרכים מהנות יותר להעביר את הזמן ברכב ביחד עם הילדים.

 

ארץ-עיר

את המשחק הקלאסי הזה אפשר לשחק במכונית בעזרת דף נייר ועיפרון, אבל גם בעל-פה. תוכלו להכניס עניין ולשכלל את המשחק על ידי קטגוריות שונות מהרגיל, לדוגמה: שם של בן משפחה, שם של תחביב, מקום בעולם שאינו עיר, שם של ירק או פרי, ועוד.

 משחקי חברה לילדים

"אני רואה חרוזים"

לפי סבב קבוע, אחד המשתתפים במשחק בוחר פריט כלשהו שהוא רואה בדרך. זה יכול להיות עץ, שלט, רמזור, משהו בנוף, מכונית אחרת, או כל דבר אחר. הוא לא מגלה מהו הפריט שבחר, אלא אומר מילה שמתחרזת איתו. הנוסעים האחרים ברכב צריכים לנחש מהו הדבר שראה המשתתף.

 

משחק זיכרון מילולי

המשחק הזה דומה במעט לצעצוע ה"סיימון" המיתולוגי, אבל כל כולו מילולי ולא מצריך עזרים כלשהם. המשימה: לזכור רשימת חפצים שהולכת ומתארכת. המשתתף הראשון אומר "הבאתי לנסיעה מצלמה", המשתתף הבא אחריו אומר "הבאתי לנסיעה מצלמה וטלפון", המשתתף השלישי מציין את הפריטים הללו ומוסיף אחד משל עצמו וכן הלאה, עד שנשברת שרשרת הזיכרון ומישהו מתבלבל ברשימה.

 

משחק הציטוטים הגדול

כל משתתף בתורו מציג ציטוט מסיפור מוכר, מתוכנית טלוויזיה, או אמירה ידועה של מישהו מבני המשפחה. הנה כמה דוגמאות: "מישהו ישן במיטה שלי" (הדובים בסיפור "זהבה ושלושת הדובים"), "אני שונא דרדסים" (גרגמל), או "ככה לא בונים חומה" (יורם ארבל). המשתתפים האחרים צריכים לנחש מי אמר את המשפט. ילדים בגיל העשרה ודאי יוכלו להתמודד גם עם משפטים ידועים של דמויות היסטוריות.

 

לא נפסיק לשיר

משחק-דרך המבוסס על שעשועון הטלוויזיה ששודר בארץ לפני כמה שנים. אחד המשתתפים מכריז על מילה – והנוסעים האחרים צריכים "לשלוף" במהירות שיר שהמילה מופיעה בו. הזוכה הוא זה שהתחיל לשיר ראשון. אפשר למצות כל סבב ברגע שמוצאים את השיר המתאים, או לשיר את כולו ביחד עם כל נוסעי הרכב.

 

סופרים דברים

משחק שנועד להחזיק את הילדים ערים לאורך הדרך, ולספק אתגר תחרותי שלא בהכרח תלוי בכישורים ובהבדלי גילאים. כל אחד מקבל משימה לספור פריט מסוים שחוזר על עצמו לאורך הדרך (עמודי חשמל, צמתים, רמזורים, תחנות דלק, מכוניות בצבע מסוים, וכו'). המנצח הוא זה שהגיע למספר הגבוה ביותר בסוף הנסיעה.

 

משחק העננים

כל משתתף בתורו בוחר ענן ואומר "אני רואה ענן שדומה ל...". הנוסעים האחרים צריכים למצוא את הענן שנבחר ולהצביע עליו.

 

טריוויה עם יעד

המשחק הזה מצריך מעט הכנה מוקדמת מצד ההורים, והוא מבוסס על חידון טריוויה עם מידע על היעד שאליו אתם נוסעים. לא משנה אם אתם נוסעים לסבא וסבתא, ליורודיסני, למוזיאון הילדים, או לים המלח - בדרך הזו תוכלו לגרות את סקרנותם של הילדים לגבי היעד וגם ללמד אותם כמה דברים עוד לפני שתגיעו. הרכיבו כמה שאלות עם מידע על היעד ותנו לילדים לבחור בין כמה תשובות אפשריות.

 

תו השעה

המשחק הזה יכול להתבצע באמצעות שימוש בסמארטפון או במערכת השמע של הרכב. השמיעו את תחילתו של שיר שבחרתם ותנו לילדים לנחש באיזה שיר מדובר. לאחר שיצליחו לנחש– אפשר להשמיע את כולו ולשיר (וגם לזייף) ביחד.

 

כמה פעמים ספרת עד עשר?

המשימה לכאורה פשוטה - לספור עד עשר. הכללים הם שהופכים אותה למסובכת: על כל נוסעי הרכב לספור עד 10 ללא סדר קבוע מראש, ובלי ששני אנשים אומרים ביחד את אותו המספר. זו משימה שמתאימה למשפחה עם עצבי ברזל. נסו לשבור את השיא של עצמכם בכל פעם מחדש.

 

עכשיו כשאתם מוכנים לנסיעה, כל שעליכם לעשות הוא לכתוב בוייז מוזיאון הילדים בחולון ולבוא לבקר אותנו באחת מהפעילויות לילדים שאנו מציעים.



אולי יעניין אתכם גם:

רעיונות למשחקים בחוץ

להיות חכם בשמש

פעילויות לילדים במוזיאון הילדים

איך להגיד לילד לא

פרסם תגובה Google+ Twitter שלח לחבר WhatsApp