מוזיאון הילדים חולון
רכישת
כרטיסים
ותיאום ביקור

להישאר קרירים ולא מיובשים עם ארטיקים ביתיים

ארטיקים ביתיים

בלי ששמנו לב (או שאולי שמנו לב והדחקנו...) אנחנו כבר בעיצומו של הקיץ. הילדים, כל היום מתרוצצים בין בית לחוץ, בין קייטנה לגן השעשועים ולבריכה – משחקים בשמש, מזיעים ומתחממים.

למרות שברוב הפעמים לשחק בחוץ זה דבר מבורך, בימי הקיץ החמים יש לשים לב להתייבשות של הילדים – דבר שעלול להיות קטלני ללא הטיפול הנכון.

דרך מעולה לקרר את הגוף וגם להכניס אליו  נוזלים היא באמצעות ארטיקים! הבעיה היא שרוב המוצרים הנמכרים כיום בשוק מלאים בסוכר אותו אנו מנסים למנוע מהילדים. הפתרון הפשוט הוא להכין את הארטיקים בעצמכם או כפעילות לילדים – בצורה זו אתם יכולים לשלוט בכמות הסוכר שנכנסת פנימה ובכלל יש לכם אפשרות לוודא כי הרכיבים אשר ירכיבו אותו יהיו איכותיים ובריאים ואתם אפילו תחסכו כסף!!

כולם אוהבים ארטיקים, ילדים ומבוגרים כאחד, לא רק בגלל שהם טעימים אלא גם בגלל שהם מקררים אותנו בימי הקיץ החמים והלחים.  אז בואו נצא לדרך

ארטיקים ביתיים

1.  הארטיק הבסיסי

אם רק תחפשו, תמצאו שיש אין ספור מתכונים והסברים איך מכינים ארטיק. בשיטוט קצר ברשת תוכלו לאתר בקלות את הארטיק שמתאים לכם- עם הרכיבים שאתם אוהבים ומתחברים אליהם.

עליכם לזכור שהכנת ארטיק היא לא כמו אפייה – פה אין נוסחה מדויקת ורשימה מדוקדקת שאסור להחסיר פריט וניתן לעשות ניסויים ולשנות דברים לפי טעמכם ורצונותיכם. לדוגמא להוסיף שמנת, חלב, יוגורט ואפילו אבוקדו לטעם עשיר ומיוחד.

הנה מתכון פשוט שקל נורא לאלתר איתו. השתמשו במתכון זה כנקודת התחלה ובניסיונות שלכם לשלב טעמים ומרכיבים. המתכון  מתאים ליצירת 6 ארטיקים. אל תשכחו שהילדים יכולים לעזור לכם להכין אותם!!

יש לערבב את כל המרכיבים ביחד ולמזוג לתבניות הארטיקים שלכם. הקפיאו אותם לפחות ל- 4 שעות עם עדיפות לכמה שיותר.

 2. תבניות ארטיקים מגניבות וכיפיות

אם כבר יש לכם תבניות לארטיקים זה נהדר. אבל אם אין לכם, אל דאגה – אתם לאו דווקא צריכים לקנות אותם. כוסות חד פעמיות (עדיפות לנייר) ומקלות לארטיקים (שניתן לקנות בזול בחנויות לעבודת יד) יכולים בהחלט להוות תחליף ראוי.

היתרון בכוס נייר היא שילדיכם יכול בהתחלה לקשט את הכוסות וכאשר הארטיק מוכן הוא יכול בקלות להוריד את הכוס. בנוסף אתם יכולים להשתמש בתבניות המאפין שלכם, בפלסטיק ששמים להכין קרח (להכנת קרחונים קטנים) ואפילו בקבוקים מפלסטיק.

 ארטיק ביתי כפעילות לילדים

3. למתקדמים: מקלות אכילים

אין שום חובה לקנות מקלות לארטיקים. אפשר להשתמש בכפיות, כפות מקלות סושי מהטייק אווי האחרון שעשיתם או כל דבר אחר המתאים לכם.

אם אתם ממש רוצים להשתעשע אתם יכולים להכין מקלות מגזר, סלרי, מפרצעלס וכיוצ"ב. אתם יכולים להקפיא את המקלות לפני בכדי לשמור שלא יישברו בקלות.

עכשיו אתם יכולים ליהנות מארטיק טעים ולהישאר קרירים ולא מיובשים בימי הקיץ החמים. מוזמנים לשתף אותנו בעמוד הפייסבוק ובאינסטגרם שלנו ולספר לנו איזה ארטיק אתם עשיתם וכמובן שנשמח שתשתפו אותנו בתמונות.



אולי יעניין אתכם גם:

רעיונות למשחקים בחוץ

להיות חכם בשמש

פעילויות לילדים במוזיאון הילדים

דפי צביעה לילדים

 

פרסם תגובה Google+ Twitter שלח לחבר WhatsApp