מוזיאון הילדים חולון
רכישת
כרטיסים
ותיאום ביקור

טיולי חורף

יוצאים לטייל (דווקא) בחורף עם הילדים

"קום והתהלך בארץ, בתרמיל ובמקל, בוודאי תפגוש בדרך, שוב את ארץ ישראל..."
אין סיבה שמילות השיר הידוע לא יהיו רלוונטיות למשפחות גם בתקופת החורף.
במקום להתעצל על הספה כל שבת ולחפש את השלט, התארגנו מראש על טיולים כיפיים לכל המשפחה ברחבי הארץ וכן – בזמן החורף.
ליקטנו עבורכם המלצות שונות לטיולים מקסימים שמתאימים לימים קרירים (ובמידה ומסתייע גם שמשיים).

1. נחל רקפת (אזור הכרמל המזרחי):
המסלול המיוחד הזה כולל את כל השפע הטבעי וההיסטורי שיש לכרמל להציע, ואורכו נע בין 5-8 ק"מ (ניתן לבחור בנקודות סיום שונות). אם לא די בצמחיה הירוקה והחורבות ההיסטוריות המרתקות, המסלול מציע גם תצפיות מרהיבות לכיוון עמק יזרעאל, הגלבוע ומורדות הכרמל. מי שיחשוק בחוויה מעט שונה ומסקרנת, מוזמן לביקור בכנסיה הכרמליסטית, השוכנת על אחת מפסגות הכרמל הגבוהות, בגובה של 474 מטרים ונושאת את שמו של אליהו הנביא.
למידע נוסף: https://edu.gov.il/noar/tiulim/tracks/carmel-area/carmel-mountain/Pages/rakefet-river.aspx

פריחת רקפות

2. יער קולה:
לאלו מכם המחפשים טיול חורפי וקליל, מבלי להצפין או להדרים יתר על המידה, נמליץ להגיע ליער קולה, הנמצא באזור מעט הררי וירוק כל השנה, המתפרש בין ראש העין בצפון לבן שמן בדרום. אזור זה מחבר למעשה בין מישור החוף עם שיפולי השומרון ההררי ומאפשר הליכה רגלית נוחה, בתוואי שטח משתנה ומעניין. נצעד בלב יער קולה המלבלב וממנו נגיח לשלל פינות חמד בלב הטבע, כשביניהם פסיפס קדום ושרידים מסקרנים של מבנים מהתקופה הרומית. הפתעות נוספת שימתינו לכם במהלך המסלול, הן בריכות צרטה, המתמלאות במי הגשמים. בריכות אלו הן חלק משמורה, אשר שמשה בעבר כמחצבה עתיקה ובתקופת החורף, כשהבריכות מתמלאות במים, ניתן לחזות בצמחייה ייחודית ובבעלי חיים עונתיים, ביניהם סרטנים ירודים וצפוניות, המנצלים את פוריות המקום ומקיימים בבריכות מחזור חיים שלם.
למידע נוסף: https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3690822,00.html

יער קולה

קרדיט צילום : גדי חגאי עבור קק"ל

3. יער בן שמן:
מסלול רגלי ומומלץ באורך של כשלושה ק"מ, העובר בשיפולי ההרים שבין יער בן שמן ומודיעין. תחילת המסלול ב"ריאה הירוקה" של אזור גוש דן, הלא היא יער בן שמן, הנפרש על שטח של כ-34,000 דונם ומספק מבחר שבילי הליכה מהנים ואהובים במיוחד. המיוחד במסלול המוצע כאן, הוא השילוב המרתק, המחבר בין היערות העבותים והחורש הירוק, לבין מערות קבורה קדומות, שרידי עיר מהתקופה החשמונאית ותצפיות יפהפיות, המשקיפות בימים של ראות טובה, עד לים התיכון. המסלול השלם באזור מציע מספר אפשרויות למעבר בין אתרים שונים, כאשר בכל אחד מהם, ניתן לחנות את הרכב ולבצע צעידה רגלית ומהנה לאורך השבילים המוסדרים.
למידע נוסף: http://www.kkl.org.il/forestsearch/ben_shemen_forest.aspx

יער בן שמן

4. מסעד לבארי:
הפריחה החורפית בצפון-מערב הנגב מהווה את אחד ממופעי הטבע המרהיבים והיפים ביותר בארץ. כל שנה בחודשים ינואר ופברואר, נצבע האזור בשלל צבעי פריחה עזים והאזור מתמלא באלפים רבים של מטיילים, הבאים לחזות במרבדי הכלניות, האירוסים והעיריות, המשתלבים בצורה נפלאה עם צבעי הירוק העז והאין סופי. במסלול המוצע, נעבור בין כמה מהאתרים המומלצים ביותר לצפייה בפריחות החורפיות של אשכול ושער הנגב. ההליכה בכל המסלולים הינה קלילה למדי ומתאימה לכל גיל, אך זכרו כי המרחק בין האתרים השונים מחייב בדרך כלל נסיעה של מספר דקות. החוויה שווה ביותר וכיף לגלות כי מטיילים שזכו לחזות בתופעה הצבעונית בעבר, חוזרים ומתפעלים ממנה בכל שנה מחדש.
למידע נוסף על פריחות בנגב: http://www.teva.org.il/?CategoryID=200&ArticleID=19172

צפון הנגב


התחילו לארוז את סלי הפיקניק והוציאו מהאוורור את נעלי ההליכה שלכם. זה הוא זמן נהדר לכל המשפחה לצאת עם הילדים לטיול חורפי נעים ומהנה.

פרסם תגובה Google+ Twitter שלח לחבר WhatsApp