מוזיאון הילדים חולון
רכישת
כרטיסים
ותיאום ביקור

איך לדבר עם ילדים על אירועים קשים

לפעמים קשה לנו להתמודד כאשר מאורעות טרגיים קורים בארץ ובעולם, במיוחד אם אלו קורים קרוב אלינו ולמקומות שקשורים אלינו. הורים ובעלי מקצוע שעובדים עם ילדים צריכים למצוא את הדרך לשתף את הילדים שלהם באירועים שמתרחשים. הלוואי ולא היו טרגדיות בעולם, אך לצערנו דברים רעים קורים כל הזמן, ואנחנו צריכים להתכונן אליהם.

ילדים מגיבים לאירועים שמסביבם
הילדים מבינים ומרגישים. תמונה מתוך shutterstock

כל ילד מבין ומגיב לאירועים בצורה אחרת. גם אם הילדים עצמם לא מושפעים מהאירוע באופן ישיר, הם עדיין מבינים ומרגישים שמשהו קרה – בין אם זה כתוצאה מהסיקור האינטנסיבי במדיות השונות (מהדורות חדשות שלא נגמרות), משיחות המבוגרים ואפילו כתוצאה משינוי (אפילו אם הוא מינורי) בשגרת היום יום שלהם. מכיוון שהם ילדים, ייתכן והם לא יוכלו להביע את הדאגות והחששות שלהם בצורה מילולית כמו מבוגרים, אך במקום זאת, הם יביעו זאת באמצעות ההתנהגות שלהם.

זמן משחק חשוב לילדים. באמצעות המשחק הילדים יכולים להביע את הרגשות שלהם, להבין את העולם (בדרכם) ולהתמודד עם לחץ. לכן, בתקופה לחוצה וגם בזמן שאירועים קשים מתחוללים מסביב, חשוב שלילדים יהיו הזדמנויות לשחק כמה שיותר.


ישנם כמה טיפים שיעזרו לכם לתמוך בילדים בזמנים קשים:

תפקחו היטב על התכנים שאליהם נחשפים הילדים שלכם. בין אם זה בטלוויזיה, באינטרנט או במגזינים. תסגרו את הטלוויזיה אם היא משפיעה באופן שלילי על המשפחה שלכם. ילדים מתחת לגיל 6 לא אמורים להיות חשופים לתכנים אלו – ולכן נסו למנוע מהם להיות חשופים אליו.

 

אל תשתפו יותר מדי על אירועים טראומתיים, אבל תנו להם הסבר המתאים ומוצאם לגילם אודות האירועים השונים. אם הילד שואל שאלה שאינכם יודעים את התשובה אליה, זה בסדר גמור לומר לו "שאינכם יודעים" או לשאול אותו בחזרה " מה הוא חושב".

לדבר עם הילד
דברו עם הילד שלכם. תמונה מתוך shutterstock

 

אם הילד שלכם דואג לגבי ביטחונו האישי, אתם יכולים לומר לו "שאתם עושים את המיטב שלכם לשמור שכולם יהיו בסדר". לעומת זאת, אל תעמידו פנים שאירועים טרגיים מעולם לא קרו. במקום זאת, אמרו לילד שהאירועים האלה הם מאוד נדירים.

 

"אני מבין שזה גורם לך להיות עצוב שאתה חושב על האנשים שנפגעו, גם אני עצובה". משפטים מסוג זה עוזרים לילדים להרגיש שייכים ושהרגשות שלהם נורמליים.

 

וודאו ששגרת היום של הילדים נשמרת, שמרו לדוגמא על שעות השינה הרגילות ועל זמני הארוחות רגילים. זה אחד המפתחות שילדכם ירגישו בטוחים. כפי שכבר ציינו מעלה, משחק עוזר לילדים להביע רגשות ולהתמודד עם לחץ, גם אם אתם לא מצליחים להבחין בזה.

 

מתח הוא כמו מחלה מדבקת בתוך המשפחה, וילדים הם מומחים בלהבחין ברגשות שלך ובשנויים השונים בהתנהגות שלכם, גם אם אלו לכאורה מינוריים. יחד עם זאת, זה חשוב שהילדים ידעו שהתחושות שלהם לא מנותקות מהמציאות ושהם לא לבד בהרגשותיהם.


ומה איתכם?
ומה איתכם?? תמונה מתוך shutterstock

תמצאו את הדרכים שירגיעו במעט את הלחץ שבו אתם נמצאים, בין אם זה על ידי קריאת ספר, צפייה בסרט, יצירה, יוגה, התעמלות או משחק – כל מה שמרגיע אתכם הולך. אתם יכולים גם להזמין את הילד שלכם ליהנות מאותה פעילות יחד אתכם.

בסופו של יום, אין דבר מנחם יותר מזמן איכות עם כל המשפחה ביחד.

 

מוזיאון הילדים מזמין אתכם לבוא להירגע, לשחק וללמוד אצלנו. המוזיאון מציע מגוון של פעילויות לילדים המתאימות לכל הגילאים. בואו לבקר.

* כל מה שנכתב בבלוג אינו תחליף לייעוץ עם איש מקצוע מומחה.

 

אולי יעניין אתכם גם:

איך לדבר עם ילדים על מוות

סקרנות והתפתחות הילד שלכם

פעילויות יצירתיות במוזיאון הילדים

כל האטרקציות לילדים במוזיאון

לקבלת רעיונות נוספים לבילוי זמן איכות עם הילדים הכנסו לבלוג שלנו

פרסם תגובה Google+ Twitter שלח לחבר WhatsApp