מוזיאון הילדים חולון
רכישת
כרטיסים
ותיאום ביקור

אומנות רחוב במוזיאון הילדים

לאחרונה נפתחה במוזיאון תערוכה חדשה, יחידה במינה, אשר מפגישה את הילדים המבקרים בה עם אמנות ייחודית הנקראת אמנות רחוב וזאת במסגרת התערוכה "סיפורים שמספר לי הרחוב" המתקיימת במתחם "בגובה העיניים" .


אז מהי אמנות רחוב?

אם לפשט את המושג, אזי אומנות רחוב היא כל אומנות אשר מוצגת במקומות ציבוריים – על פני קירות,  שלטי רחוב, אלמנטים תעשייתיים, מדרכות וכבישים. בעולם המודרני אמנות הרחוב צמחה בעיקר ככלי לסימון טריטוריות ולצורך הבעת דעות של תנועות מחאה שונות וזאת להבדיל מהעולם הקדום אשר בו השתמשו בציורי קיר בנוסף להבעת דעה גם על מנת לספר סיפור, לתאר הווי וגם לנוי.

אומנות רחוב במוזיאון הילדים

אמנות הרחוב החלה לשגשג בעולם בערך בשנות ה-70 כאשר אומנים בולטים כגון: ז'אן מישל בסקיאט וקית הרינג אומצו וחובקו על ידי אמנים כגון אנדי וורהול- ומכאן הדרך מקירות הרכבת התחתית לגלריות הייתה קצרה.

באמנות רחוב האומנים משתמשים בקירות הבניינים ובשלטי הפרסום במקום בדי הציור הקלאסיים ואת המכחולים הם מחליפים בתרסיסי צבע, גירים, חוטי רקמה, שבלונות וכל מה שעולה בדעתם. מאחר וברוב הפעמים תהליך היצירה והיצירה עצמה נעשים בניגוד לחוק, אמני הרחוב אינם מזדהים בשמם אלא ממציאים לעצמם כינויים.

סיפורים שמספר לי הרחוב - פעילות לילדים במוזיאון הילדים

אומנות רחוב והחוק

בכדי לעשות אמנות רחוב צריך לעבור על החוק. שנים רבות חלק נכבד מהסוגים השונים של אמנות הרחוב (כגון גרפיטי וציורי קיר) נחשבים (עדיין) כהשחתה של רכוש. אמנות רחוב הוא ז'אנר אשר מתמרן על הגבול שבין אסור ומותר. מאז ומתמיד מתקיים מעין משחק של מחבואים בין הרשויות לאמנים – אלה מציירים ואלה מוחקים.

בשנים האחרונות אמנות הרחוב הפכה להיות מאוד פופולארית בעולם – סיורי רחוב החלו לצוץ כפטריות אחרי הגשם ותיירים החלו להגיע גם לאזורים "קשים" ולמקומות "לא סימפטיים במיוחד" בשביל לחוות מהי אמנות רחוב אמיתית. בשל כך, עיריות רבות החלו לחבק את הז'אנר ואת האמנים, ואלו החלו (באופן לא מוצהר) להתעלם מהמימד הונדליסטי בכדי לשפר את פני העיר ולעודד את החופש האמנותי, כך עשתה לדוגמא עיריית תל אביב ועוד עיריות רבות בעולם.

אמנות הרחוב מתפתחת בעיקר בשכונות הקשות יותר, לדוגמא ברחובות דרום תל אביב ואיזור נמל חיפה, מקומות שלא תמיד נעים להסתובב בהם בכלל ובעיקר עם ילדים קטנים.

התערוכה במוזיאון הילדים הוקמה במטרה להפגיש את המבקרים בה עם אמנות הרחוב הבועטת –בדרך נגישה גם לילדים.

להכיר את אומנות הרחוב מקרוב


התערוכה במוזיאון

התערוכה החדשה משלבת בין עבודות חדשות שיצרו אמנים לבין תצלומי ענק  של עבודותיהם  כפי שהופיעו בעולם האמיתי – במרחב הציבורי. בתערוכה תוכלו להתרשם מעבודותיהם של אמנים כגון דדה, DIOZ,  FOMA ועוד. למידע נוסף על התערוכה ועל האמנים הנוטלים בה חלק לחצו כאן.

 

אולי יעניין אותכם גם:

פעילויות לילדים במוזיאון הילדים

דפי צביעה לילדים

לקבלת רעיונות נוספים לבילוי זמן איכות עם הילדים הכנסו לבלוג שלנו

פרסם תגובה Google+ Twitter שלח לחבר WhatsApp