מוזיאון הילדים חולון
רכישת
כרטיסים
ותיאום ביקור

פעילויות מומלצות עם ילדים

זמן איכות עם המשפחה

שנות החיים הראשונות של כל ילד, הן התקופה הפעילה והחשובה ביותר בגדילתו – הן מבחינה רגשית, מבחינה אינטלקטואלית והן מבחינה פיזית וקוגניטיבית. בני משפחתו של הילד הרך הם ההשפעה המשמעותית ביותר על הילד והם משפיעים בצורה ישירה על המיומנות הקוגניטיביות שלו, על השפה שלו ועל האופן בן יתנהג עם יתר בני גילו. המשפחה היא המקור הראשון שבו הילד נפגש עם ערכי התרבות  המשפחתיים והחברתיים.

 אמא ובת עושות מציירות יחד

בעולם המודרני יש למשפחה שותפים רבים בגידול הילד: מערכת החינוך, אמצעי התקשורת והמדיה השונים, סביבת המגורים שלנו וחברת הילדים שהילד נמצא בה. בשגרת היום יום החונקת והמעייפת, בין המטלות הרבות לעייפות ולסמארטפונים, אנו שוכחים ליצור את הדבר שאולי הוא הכי חשוב לילד - זמן איכות עם הוריו, זמן אשר מאופיין בעשייה ובחוויה משותפת בהנאה ובהעשרה. ההזדמנויות הללו לחוויה משותפת נמצאות בכל מקום – בנסיעה במכונית, בצפייה משותפת בטלוויזיה, בשולחן האוכל ובאירועים משפחתיים. בפעולות השגרתיות היומיומיות האלו אתם יכולים להקדיש זמן איכות לילדים – בשיחה, במשחקי מילים, בשירה, בצביעה משותפת של דפי צביעה ובמשחקים.

 

מוזיאון הילדים הוא דוגמא נהדרת לזמן איכות עם הילדים (החל מגיל שנתיים). המוזיאון מספק סביבה לימודית - אומנותית והוא חוויה חינוכית חדשנית ולא קונבנציונלית המעצימה את תפיסות הילד והוא משמש כמרכז חוויתי מעודכן לפעילות משפחתיות שהמבקרים בו חווים חוויות, לומדים משחקים וצומחים. במסלול "טיול עם ינשול" (המותאם לגילאים 2.5-4) הילדים יוצאים למסע לחיפוש אחר חברים וגילוי הכישורים הנדרשים לכך. במסלול "בעקבות הפרפרים" (המותאם גם הוא לגילאים 2.5-4) הילדים יוצאים למסע בעקבותיהם של שני זחלים מקסימים, עקובים אחר תהליך גדילתם והפיכתם לפרפרים ובדרך מתוודעים למשפחות חיים נוספים.

>>>> לפרטים נוספים אודות הפעילויות והאטרקציות לילדים במוזיאון

 

 

 

חיזוק התא המשפחתי

אמצעי נוסף לזמן איכות הילדים שעוזר להתפתחות הילדים הוא באמצעות קורסי תנועה המותאמים לגיל הרך מאחר וישנו קשר ברור בין התפתחות שכלית-קוגניטיבית לפעילות מוטורית. באמצעות פעילות זאת אנו נרגיל את הילד לעבוד עם עצמו, נעזור לו לפתח את הדמיון, היצירה והעשרה העצמית. קורסים מסוג זה חשוב לעבור אך ורק עלי ידי אנשים שעברו ההכשרה מתאימה כגון קורס מדריכי תנועה לגיל הרך . חשבו שהמדריכים יהיו בקיאים באנטומיה ובמבנה גוף הילד, יעבירו מערכי שיעור שיגעו בתחומים של שיווי משקל, ארגון תנועה, קשב, גירוי סנסורי והתמצאות במרחב.

 

זמן איכות עם הילדים מחזק את התא המשפחתי ומשפר את התקשורת בתוך המשפחה. בנוסף הוא  מעניק לילדים ביטחון עצמי, הזדמנות לתת, לקבל ולחלוק תחושה של הישג, לשדר אהבה, להפגין עניין באחר, להביע אהבה, להפגין עניין באחר, להביע חיבה, להיות מודע ליכולות, לדעת לבחור יחד ולקבל החלטות משותפות ובכך לשפר את האינטליגנציה הרגשית של הילד.


 אתם מוזמנים למוזיאון הילדים בכדי להעניק לכם ולילדים שלכם זמן איכות אמיתי לימודי ומהנה.

אהבתם? אולי יעניין אתכם גם:

פעילויות לילדים במוזיאון הילדים

דפי צביעה לילדים

הכנסו לבלוג שלנו וקבלו רעיונות נוספים לפעילויות עם ילדים

פרסם תגובה Google+ Twitter שלח לחבר WhatsApp