מוזיאון הילדים חולון
רכישת
כרטיסים
ותיאום ביקור

מונחון שפת הסימנים

שפת הסימנים הינה ערוץ תקשורת עיקרי הקיים מזה עשרות שנים ומשמש חירשים לתקשר ביניהם ועם העולם. ידיעה והכרות עם שפה זו, גם בקרב השומעים, יכולה לפתח יכולות קריאת שפת גוף והבנה בלתי מילולית של האחר, יכולת העברת רעיונות והוראות בצורה אחרת, ותורמת לפיתוח חשיבה ויזואלית וכישורים שהם חשובים לכל תחומי החיים.

רוצים לדעת סימנים בסיסיים בשפת הסימנים? מוזיאון הילדים מגיש לכם מונחון קצר עם תמונות המדגימות כיצד ממחישים מילים שימושיות בשפת הסימנים.

המונחון לקוח מתוך תערוכת המוזיאון- הזמנה לשקט. זוהי תערוכה מיוחדת במינה בהנחיית מדריכים חירשים. הפעילות כולה נערכת בשקט מוחלט עם אוזניות אטומות לרעש, כאשר המשתתפים מתבקשים לנהל את התקשורת ביניהם באמצעות שפת הגוף, הבעות פנים, סימנים ושפת הסימנים הישראלית. בכך לומדים המשתתפים שיעור חשוב בתקשורת בלתי מילולית והבנת האחר שלא באמצעות השפה הקולית.

בעמוד זה, מצורף מונחון קצר של המילים השימושיות ביותר בקטגוריות שונות וכיצד יש לסמן אותן באמצעות שפת הסימנים. את המילים חילקנו לפי נושאים שונים, לצורך נוחות השימוש.

מילות נימוס

בדיוק כמו בשפת הדיבור, גם בשפת הסימנים יש מקום לנימוס ולשימוש במחוות הבסיסיות ביותר בין אדם לחברו

סליחה בשפת הסימניםכן בשפת הסימניםתודה בשפת הסימניםלהתראות בשפת הסימנים 

מילות תיאור

בשפת הדיבור קיימות אינספור מילות תיאור וסופרלטיבים כאלו ואחרים. גם בשפת הסימנים ניתן למצוא את מילות התיאור הללו. בחרנו להראות לכם בקטגוריה זו 3 מילים נפוצות לתיאור, שמרבים להשתמש בהן.

מצויין בשפת הסימניםיפה בשפת הסימניםקשה בשפת הסימנים

מילות אינטרקציה עם האחר

שפת הסימנים הינה שפה של תקשורת ואינטרקציה של ממש לא רק בין השומעים לחירשים, אלא בכלליות יכולה לשמש כאמצעי לתקשורת בין אדם לחברו. להלן כמה סימנים חשובים לאינטרקציה חברותית תקינה ויומיומית בין אדם לחברו.

 מה נשמע בשפת הסימניםכיף בשפת הסימניםשם בשפת הסימניםפגישה בשפת הסימניםלראות בשפת הסימנים

 

רוצים לגלות עוד על תקשורת ללא מילים, שימוש בשפת גוף ושפת הסימנים הישראלית? הזמינו כרטיס לתערוכה שלנו הזמנה לשקט והתנסו בחוויה יוצאת דופן, פותחת אוזניים ומחשבה.

אהבתם? אולי יעניין אותכם גם:

עוד פעילויות לילדים ולמבוגרים במוזיאון הילדים

אטרקציות ופעילויות לילדים בשבת

דפי צביעה לילדים

פרסם תגובה Google+ Twitter שלח לחבר WhatsApp

פרסם תגובה Google+ Twitter שלח לחבר WhatsApp