מוזיאון הילדים חולון
רכישת
כרטיסים
ותיאום ביקור

איך גורמים לילדים לאכול יותר פירות וירקות?

ט"ו בשבט או בשמו השני חג האילנות, הוא חג שכולו חגיגה לטבע ולתנובותיו. חג זה אשר בו נהוג לאכול מטוב האדמה, מעלה אצל הורים רבים בעיה כאובה ומוכרת- חוסר שיתוף פעולה מצד ילדיהם בכל מה שקשור לאכילת פירות וירקות. אז כיצד גורמים לילדים שלכם לאכול יותר פירות וירקות מבלי להיכנס לוויכוחים ומריבות מיותרות? הנה כמה רעיונות:

הכניסו יותר פירות וירקות לתפריט היומיומי של הילדים

אחת מן הדרכים לגרום לילדים לצרוך יותר פירות וירקות, אינה טמונה בהסברים דווקא, אלא בהכנסת סוגי המזון הללו כחלק מהשגרה של הילדים. איך תעשו זאת? למשל, מכינים להם בערב חביתה? שלבו בתוכה קצת בצל או עשבי תיבול. מכינים קציצות של עוף לארוחת צהריים? שלבו את העוף עם ירק כלשהו- עגבניה, בצל, עשבי תיבול, פלפלים וכולי. אותה טכניקה תקפה גם לגבי חובבי השניצלים. השילוב של עוף ותירס אהוד במיוחד על ילדים ואפשר להתחיל איתו בדרככם להרגיל את הילדים לצרוך מזון קצת יותר בריא. אם אתם מצדדים יותר באוכל צמחוני, תוכלו להכין מרקים על בסיס ירקות במקום אבקות וכך תקבלו גם מרק טעים יותר ובריא יותר וגם הילדים יקבלו מנת ירק גדושה בתצורה שאינה מזכירה פרי או ירק והיא טעימה, משביעה ומחממת.

שיפודי פירות- קודם כל אוכלים בעיניים

ילדים רבים לעיתים מסרבים לאכול פירות וירקות, משום שהם לא נמשכים לצורתם הטבעית ונרתעים מהם. הדרך לטפל ברתיעה הזו, היא להגיש את הירקות, אך בעיקר את הפירות, על שיפודים. העקרון פשוט- קחו מספר פירות או ירקות בצבעים שונים, והלבישו אותם על שיפוד קטן (לילדים הצעירים יותר) או גדול (לילדים הגדולים יותר), בדפוס קבוע. בחורף ניתן להשתמש למשל בתפוזים,
קלמנטינות, בננות, תותים, קיווי וכדומה בדומה לצורה המודגמת בתמונה מטה. בקיץ ניתן להשתמש בסוגי ענבים שונים, אבטיח, פטל וכדומה. ברגע שהפירות מוצגים בצורה ויזואלית המושכת את העין ונראית יפה, לילדים יהיה רצון רב יותר לאכול מהם. זאת ועוד, קחו את הילדים כעוזריכם ותנו להם להכין את השיפודים. הבטיחו להם בתמורה לעזרה שיוכלו לאכול כמה שיפודים בעצמם ותראו כיצד פתאום הם הרבה יותר פתוחים לנסות לטעום את הפירות ולשתף פעולה אתכם. 

פוד ארט- צלחות יפות זה לא רק למבוגרים

עוד הצעה, שתסייע לכם הפעם באכילה של ירקות טריים לצד כל שאר המאכלים המוכרים, הוא לשחק עם הירקות וליצור מהם דמויות משעשעות שישכיחו מן הילדים את העובדה שמדובר בירקות.
כדי להכין את "ציורי האוכל" הללו אינכם צריכים להיות שפים גדולים וגם אין צורך במצרכים מיוחדים עבורם. מה שצריך הוא פשוט לחשוב קצת אחרת על האוכל. למשל: הפכו חביתת עין פשוטה לשמש מחייכת ומזמינה. הכינו את החביתה משתי ביצים שישמשו בתור העיניים של השמש. חתכו פלפל צהוב לאורך ותוכלו להשתמש בו הן מסביב לחביתה כקרני שמש והן בתור פה מחייך לשמש. שימו בחלקה העליון של הצלחת מכל צד שתי כפיות של גבינת קוטג' והנה קיבלתם גם עננים. לא מספיק ירקות לטעמכם? תוכלו גם לקחת מלפפונים, לחתוך אותם לאצבעות, לשים מעליהם עגבניית שרי חתוכה לארבע והנה קיבלתם גם פרחים תחת השמש. ספרו לילדכם כמה השמש נעימה ושמחה ואיך הפרחים נהנים ממנה ותקבלו ילדים שבוודאי יתלהבו לאכול מהמנה. וכמובן,זו רק דוגמא אחת מיני רבות. ברחבי האינטרנט ובייחוד בפייסבוק, ישנן קבוצות רבות של משחקים עם אוכל, ציורי אוכל ועוד שיוכלו לסייע לכם לקבל רעיונות איך להגיש לילדים את האוכל באופן קצת אחר.

רעיונות ההגשה הללו יכולים לעזור ולשכנע את הילדים לצרוך ולאכול מן הירקות והפירות, אך אל תשכחו שתפקידכם כהורים הוא לא רק לשכנע אלא גם לתת תובנות והסברים. לכן נסו לצד כל צלחת יפה כזו, גם להסביר על חשיבות המרכיבים שיש בה.


בואו לחגוג את הטבע במוזיאון הילדים. במוזיאון מחכות לכם שלל פעילויות לילדים שיסייעו להם להכיר את עולם הצומח והדומם כדוגמת "בעקבות הפרפרים" , "המסע לתיקון ממלכת הזמן" ועוד.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם:

פרסם תגובה Google+ Twitter שלח לחבר WhatsApp