מוזיאון הילדים חולון
רכישת
כרטיסים
ותיאום ביקור

לצאת לחופשה משפחתית

דברים שאתם חייבים לעשות בחופשה המשפחתית הבאה שלכם

אוגוסט בעיצומו. הקייטנות כבר מזמן נגמרו, ואנחנו ההורים מחפשים כל פעילות לילדים וכל מפלט להיאחז בו בכדי להעביר את הזמן שנשאר עד לסיומו של החופש הגדול. 

חופשה משפחתית, בין אם היא מתוכננת ובין אם היא ברגע האחרון, יכולה להוות פתרון מצוין בשבילנו ההורים. שכנענו אתכם והחלטתם לנסוע? הכנו עבורכם רשימה עם הדברים שאתם פשוט חייבים לעשות בחופשה המשפחתית הבאה שלכם בכדי להפוך אותה לחופשה האולטימטיבית – לכם ולילדים.

  1. אין כמו מסיבת הכנה לטיול

אנחנו מתחילים להרגיש את אווירת החופשה ולפנטז עליה כבר שבוע לפני. אז למה לא לשתף את כל בני המשפחה? תעשו מסיבת הכנה לטיול בה כל אחד ייבחר את הבגדים שהוא רוצה לקחת לטיול, תכינו חטיפים לנסיעה, תכינו רשימות השמעה, וסרטים שאתם רוצים לראות ותכניסו את כל המשפחה ל"מוד" טיולים ול"ווייב" חיובי.

להתכונן לטיול ולארוז בכיף

 

  1. זמן סיפור במכונית

מכירים את זה שאתם בחופשה כבר כמה ימים, והמוזיקה שהכנתם כבר מתחילה להימאס, כמו גם הסיפורים שחוזרים על עצמם שנמאס לכם לספר ולילדים לשמוע? הפעם אתם תתכוננו לחופשה בצורה מעט אחרת. צמד מילות הקסם הוא: ספרים קוליים.

לפני כל חופשה חפשו/הורידו/ צרו ספר קולי. אנו מבטיחים לכם שמהר מאוד תגלו שהדפים והפרקים חולפים מהר כמו הקילומטרים שעוברים בנסיעה. ומי יודע.... אולי כשתחזרו מהחופשה,  הילדים אפילו ירצו לקרוא ספר ביוזמתם.

להעביר את הניסעה בשקט - ספרי שמע לילדים

  1. ברומא התנהגו כרומאים

כולנו מכירים את הביטוי "ברומא התנהג כרומאי" אבל כמה מאיתנו באמת מיישמים אותו בזמן הטיול? עשו לעצמכם כלל – בכל מקום שאתם מגיעים אליו לחופשה נסו להכניס את עצמכם לאווירה ולתרבות המקומית.

זה יכול להיות על ידי טעימה של מאכלים ומשקאות מיוחדים למקום, אבל זה גם יכול להיות על ידי התבוננות וביקור במקום שהוא פחות תיירותי ויותר מקומי. באופן זה תהפכו את החוויה לעוצמתית ולבלתי נשכחת.

תעצימו את החוויה ונסו לטייל גם במקומות היותר לוקאלים והמיוחדים

  1. יום במוזיאון

באנגלית ישנו פתגם שפירושו: "משפחה שלומדת ביחד נשארת ביחד". ייתכן ותיתקלו במספר עיניים מורמות ואולי בהתנגדות קלה, אבל אם תמצאו את המוזיאון הנכון- זה שיש לו תערוכות מיוחדות ומעניינות (ממש כמו מוזיאון הילדים) – אתם תוסיפו עוד נדבך מוצלח לחופשה המשפחתית שלכם. בדרך כלל מוזיאונים הם גם זולים יחסית, שקטים ונעימים להליכה בכל מזג אוויר...

לבקר במוזיאון זה תמיד כיף במיוחד במוזיאון הילדים

  1. תעשו מזה משחק

מי יכול לשחות הכי מהר בבריכה של המלון? מי יכול לאכול את השניצל ב- 5 דקות? ולמען השפיות שלכם - מי יכול להישאר הכי הרבה זמן בשקט ? כל חופשה משפחתית – תערכו מספר תחרויות בה תתמודדו אחד נגד השני, והזוכה בסוף החופשה יקבל גביע אותו הוא יחזיק עד לחופשה הבאה.

 רעיונות לדוגמא: איך הופכים לילה משעמם במלון לאולימפיאדה מאולתרת:

- תחרות באולינג – שימו בשורה מספר בקבוקי מים (מלאו אותם מעט במים בכדי שיהיה קשה להפיל אותם).  בצד השני של החדר או המסדרון תסמנו קו, והשתמשו בכדור קטן או גרביים מגולגלים בכדי לנסות להפיל את הכדורים.

- מטוסי נייר למטרה - קחו מספר צלחות חד פעמיות (עדיף  מנייר) וכתבו עליהם מספר (25/50/100) והדביקו אותם בתפזורת על הקיר. כעת כל אחד יכין מספר מטוסים מנייר ויזרוק אותם לעבר הצלחות. כל נגיעה תזכה את הזורק במספר הנקודות שרשום על הצלחת.

 

  1. התחילו במסורת משפחתית (והתמידו בזאת שקיימת)

התחילו מסורת שתהיה מיוחדת למשפחה שלכם – משפחת כהן, משפחת אלדד או משפחת בורנשטיין. זה יכול להיות פשוט וזה יכול להיות כל דבר – החל ממנה מיוחדת שמבשלים בקמפינג, החלטה שמסיימים כל חופשה בפיצה, עושים ערב ובו משתפים את כולם בסיפורים מעניינים או סתם בוחרים את האטרקציה הכי תיירותית שיש ומבקרים בה.

מסורת משפחתית מחזקת את המשפחה ומי יודע... אולי בעתיד תזכו לעשות אותה עם הנכדים שלכם ואפילו עם הנינים....

להתחיל במסורת משפחתית חדשה

  1. תאספו זיכרונות

ישנם מספר פריטים מהטיול שלא תמיד נכנסים לאלבום התמונות. במיוחד לכבוד זה אתם צריכים להכין עם הילדים קופסת זיכרונות. זו יכולה להיות קופסת נעליים, או ארגז בגודל בינוני אותו תקשטו עם הילדים ותשימו בהם את כל ספחי הכרטיסים, החוברות, התפריטים, צדפים, בקבוקי השמפו מהמלון וכל דבר שהיה מיוחד עבורכם בחופשה.

קופסת זכרונות בה נשמור את כל הדברים המיוחדים מהטיול

יכול להיות שיהיו בדרך קצת נדנודים וניג'וסים, ואולי גם כמה חוויות פחות נעימות – אבל זיכרו – אין דרך קיצור ליצירת זיכרונות וחוויות. תיהנו בחופשה!

 

אהבתם? אולי יעניין אתכם גם:

הפרעות שינה אצל ילדים 

אטרקציות ופעילויות לילדים בשבת

רעיונות לימי הולדת לילדים במוזיאון

מחפשים רעיונות לבילוי זמן איכות עם הילדים שלכם? הכנסו לבלוג שלנו

פרסם תגובה Google+ Twitter שלח לחבר WhatsApp