מוזיאון הילדים חולון
רכישת
כרטיסים
ותיאום ביקור

מוזיאוני הילדים שאסור לכם לפספס בחו"ל

תקופת הקיץ, ובייחוד חודש אוגוסט, ידועים בתור עונת הנסיעות והטיסות הגדולה של המשפחות, לאחר כל הקייטנות ורגע לפני סיום החופש הגדול והחזרה לבית הספר. במיוחד לעונת התיירות הזו, ולמעשה לכל השנה, הנה ההמלצה שלנו על כמה ממוזיאוני הילדים הכי "שווים" שיש שיעבירו לילדכם יום שלם של פעילות, עניין וחוויה גם בחו"ל.


מוזיאונים בארה"ב


לכל אורך ארה"ב תוכלו למצוא מוזיאונים שווים ושונים לילדים. אך יחד עם זאת, יש לפחות 2 שידועים ומתעלים על כל השאר. לא רק בגלל הפעילויות, אלא בגלל המיקום, הקונספט או כלל החוויה הכללית מהמקום.


מוזיאון הילדים בבוסטון

כניסה קצרה לאינסטגרם של המוזיאון ממחיש בדיוק את הקסם של המוזיאון הזה. מיקום מנצח על שפת האגם שיוצר נוף מקסים להורים מכל פינה של מוזיאון הזכוכית ושלל פעילויות שיעסיקו את הילדים שלכם למשך שעות: ממתחם בו הילדים יוכלו להתנסות במקצועות שונים וכלי עבודה שתמיד העסיקו אותם (ביניהם כלי המדמה טרקטור, מלגזה, אזור המדמה מוסך ועוד...). יחד עם הפעילויות הללו, יוכלו הילדים גם להחשף ולחקור את עולם הדינוזאורים ואפילו לבנות דגם עץ של דינוזאור משלהם. וגולת הכותרת, פסל בגובה 3 קומות שעומד במרכז המוזיאון, ובו הילדים יוכלו לטפס ולעבור ממשטח עץ לאחר, תוך הסתמכות על שיווי המשקל שלהם. להורים המודאגים, סידרו במוזיאון מדרגות שילוו את כל מהלך הפסל כך שהם יוכלו להשגיח על הילדים מקרוב.

מוזיאון הילדים בבוסטון

(צילום מסך: מתוך אתר: /http://www.bostonchildrensmuseum.org )


מוזיאון הילדים- "נא לגעת" בפילדלפיה

אחת הבעיות העיקריות של לבקר עם ילדים במוזיאונים של "מבוגרים" , היא הרצון שלהם לגעת בדברים ולהתנסות. ובכן...במוזיאון הזה, לקחו את עניין המישוש וההתנסות החושית צעד אחד קדימה. כאן, מותר ואף רצוי לגעת ולהתנסות במוצגים השונים. המוזיאון הממוקם בבניין עם היסטוריה משלו, מציע לילדים התנסות בטוחה בעולם המבוגרים לצד תערוכות שמיועדות רק להם ומאפשרות להם להכנס לעולמה של עליסה בארץ הפלאות, לשוט בנהר וללמוד על תופעות הטבע השונות, לבקר בנשף רק להם באולם המרכזי היפיפה של המוזיאון ואפילו לעלות על קרוסלה פעילה בת יותר מ—100 שנים המוצבת במוזיאון. זאת יחד עם עיר שמיועדת רק להם הכוללת סופרמרקט בנק ועוד, ותערוכה נוספת שתיתן להם להתנסות בכל המקצועות מנהג אוטובוס ועד רופא ובית חולים כולל מיני מכונת MRI! הנה סרטון שקצת ימחיש לכם יותר את הקסם של המקום.

מארה"ב נפליג לכיוון אירופה עם עצירה קטנה באמצע באנגליה...

מוזיאון הילדים בהליפאקס , אנגליה

גם במוזיאון הזה, הילדים יכולים לחוות את עולם המבוגרים באמצעות חללים המדמים סופרמרקט ולעבוד למשך כמה שעות בבנק. אך הדבר הבאמת מיוחד במוזיאון הזה היא התערוכה של "הכרות עם עצמי": בתערוכה הזו, כל האיברים החשובים בגוף האדם מוצגים במיצגי ענק ומלמדים את הילדים על האיברים השונים שלהם, ושמירה על בריאותם. בין המוצגים: לשון ואף ענקיים שניתן לטפס עליהם ולקפוץ, פה ענק עם שיניים שניתן לצחצח אותו ועד ועוד. חוץ מתצוגת התכלית האנטומית, יוכלו גם הילדים לשחק וליהנות בגן הצלילים יוצא הדופן שבמוזיאון. היות והמוזיאון מטפח מדעים וגם מלמד את הילדים עקרונות פיזקליים שונים, אין פלא שהוא קיבל את השם הסימלי מאוד: "אאוריקה".

מוזיאון אאוריקה אנגליה

מתי בפעם האחרונה הילדים שלכם ביקרו בפה ענק? מתחם רפואת השיניים במוזיאון אאוריקה באנגליה (צילום מסך מתוך האתר- /https://www.eureka.org.uk)


מוזיאון הילדים באוסטריה- ZOOM

ייחודו של מוזיאון הילדים הזה, הוא הניסיון לחבר את הילדים לאמנות ולמדע בצורה צבעונית, מעניינת וחוויתית מתוך רצון להפוך אותם "לשגרירים" של שני הנושאים הללו ולעודד יותר ילדים להכנס ולהתנסות בתחומים הללו. כך למשל, בעבר התערוכה המתחלפת של המוזיאון עסקה בללמד את הילדים על מוות, ואילו התערוכה הנוכחית עוסקת בהבנה של כיצד חוש השמיעה והראייה שלנו עובד. חוץ מאלו, מחכים לילדים במוזיאון הזה חלל המדמה אוקיינוס קסום, אולפני צילום, ומעבדה כימית שאפשר לשחק בה וללמוד כימיה ופיזיקה ועל כיצד חומרים מתנהגים זה עם זה.

מוזיאון הילדים זום באוסטריה

(האוקיינוס הוירטואלי במוזיאון הילדים האוסטרי. צילום מסך מאתר- http://www.kindermuseum.at/en)

מוזיאון הילדים בברלין

המוזיאון האחרון שנזכיר, הוא מוזיאון הילדים בברלין. פה לא ממש מדובר במוזיאון אלא יותר במבוך ענק, שכדי לצאת ממנו, ידרשו הילדים לעבור בחדרים וחללים שונים ולהתנסות בפעילויות שונות שיעבירו אותם שלב אחר שלב בדרך לצאת מן המבוך. בין השאר הילדים יתנסו בהכרות עם עמים שונים ומהות השונות בין הלאומים, ילמדו ויתנסו בסביבות המדמות את עולם המבוגרים כמו מטבח, מעברי חציה, מיצגים אינטראקטיביים של מפות העולם והכל כמובן חוויתי, צבעוני ומזמיו כחלק מהמבוך שמרכיב את כל החלל הזה.

מוזיאון הילדים בברלין


(הלבירנט במוזיאון הילדים של ברלין. צילום מסך מאתר- http://www.labyrinth-kindermuseum.de/en )


מוזיאון הילדים הישראלי בחולון

והמוזיאון האחרון, הוא כאן קרוב לבית- המוזיאון שלנו, מוזיאון הילדים חולון. מוזיאון הילדים מציע לכם חויה חושית, רגשית וחינוכית יוצאת דופן, ממש פה בקרבת הבית. שלל אטרקציות לילדים בכל הגילאים, מחכים לכם אצלנו בנוסף לתערוכות הקבועות כמו הביטלס, דיאלוג בחשיכה והזמנה לשקט.

פרסם תגובה Google+ Twitter שלח לחבר WhatsApp